середа, 18 березня 2020 р.

Група 23

Група 23

БЕЗПЕРЕРВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС


КОНТРОЛЬНА РОБОТА
                                               ЗА ТВОРЧІСТЮ М.КОЦЮБИНСЬКОГО


1. Михайла Коцюбинського називають
А. сонячним поетом
Б. королем українського тиражу      
В.  великим сонцепоклонником
Г.  українським Одіссеєм
Д.  каменярем

2. Творчість М. Коцюбинського позначена рисами   
А.  імпресіонізму
Б.  романтизму
В.  сентименталізму
Г.  експресіонізму
Д.  бароко

3. Прочитайте уривок із новели «Intermezzo».
Ми таки стрілись на ниві - і мовчки стояли хвилину - я і людина. То був звичайний
мужик.
Цей епізод становить у творі 
А.  розв’язку
Б.  зав’язку
В.  розвиток дії
Г.  кульмінацію
Д.  експозицію

4. У реченні «Тоді я раптом почув велику тишу» використано троп 
А. гіперболу
Б. епіфору 
В. уособлення
Г. метонімію
Д. оксюморон

5. Герой новели «Intermezzo» називає своєю приятелькою        
А.  А сороку
Б. журавку 
В. ластівку
Г. Зозулю
Д. лебідку

6. Веселим лісовиком, що танцює і співає, у творі «Тіні забутих предків»
    М. Коцюбинського постає 
А. чугайстир
Б.  мольфар
В.  нявка
Г.  щезник
Д.  арідник

7. За жанром «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського - це 
А. повість
Б.  новела
В. оповідання
Г.  поема
Д.  роман      

8. Історія кохання Івана і Марічки в «Тінях забутих предків» подібна до історії 
А. Отелло і Дездемони
Б. Ромео і Джульєтти
В. Гамлета й Офелії
Г. Трістана й Ізольди
Д. Енея і Дідони

9. Прочитайте рядки.
З-за галузки смереки виглядали зажурені гори, напоєні сумом тіней од хмар, що все
стирали бліду усмішку царинок.
Укажіть використаний троп. 
А.  персоніфікація
Б.  іронія
В.  порівняння
Г.  гіпербола
Д.  метонімія

10. Повість «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського написана на матеріалі 
А. язичницьких вірувань карпатських гуцулів
Б. літописних зведень княжої доби
В.  барокових козацьких літописів
Г.  «Історії русів»
Д. фольклору Поділля 

11. Після трагічної загибелі Марічки Іван 
А.  став опришком
Б. назавжди залишив рідні гори
В.  пішов у монастир
Г.  одружився з нелюбою жінкою
Д. наклав на себе руки 

12. Доберіть приклади до художніх засобів («Тіні забутих предків» М. Коцюбинського)
1.  діалектні слова
2.  метафора
3.епітет
4.  порівняння

А  «...а в долині кучерявий Черемош світив попід скелі недобрим зеленим вогнем».
Б  «Черемош простягався в долині, як срібна нитка».
В  «Ліси ще дихали холодками...»
Г  «Весь час, всі думки займала турбота про сіно»
Д  «Тим часом ватра розгоралась на полонині».
(ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ)
Ольга Кобилянська
Тема: Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза - зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї.
С. 156 – 157
//Українська література (профільний рівень): підручник для 10 класу закл. заг. серед. освіти/
О.І.Борзенко, О.В.Лобусова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=yEASxRJ-SMM

Тема: Автобіографізм твору. Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури в новелі «Impromtu phantasie». Образ ліричної героїні новели-роздуму.
С. 158 - 159
//Українська література (профільний рівень): підручник для 10 класу закл. заг. серед. освіти/
О.І.Борзенко, О.В.Лобусова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
тест  https://naurok.com.ua/test/impromtu-phantasie-olgi-kobilyansko-3072.html    


«Impromtu phantasie»
1. За текстом новели «Impromtu phantasie» "дитина немов...."
     А. троянда                                             
     Б. мімоза
     В. ромашка

2. По що героїня поїхала до міста? 
    А. Голку                                              
    Б. нитки
    В. наперсток                                       
           
3. Про яких птахів згадується у новелі?
   А. ластівки
   Б. лелеки
   В. ворони

4. Яка пора року описується у творі? 
    А. весна
    Б. осінь
    В. літо

5. На якому музичному інструменті грав гість?
    А. фортепіано
    Б. гітара
    В. скрипка

6. «Рiano» означає.... 
     А. гучно
     Б. тихо
     В.  ніяково

7. Від чого плакала дівчина? 
    А. від образи
    Б. від музики
    В. від болю

8. Музику якого композитора грав гість? 
    А. Шопена
    Б. Моцарта
    В. Бетховена

9. У скільки років змогла б грати дівчина «Impromtu phantasie»? 
     А. після 20 років
     Б. до 20 років 
     В. ніколи     

10. Чого чекала дівчина щодня? 
       А. кохання
       Б. подарунків
       В. щастя       

11. Чим наповнюється душа після прослуховування мелодії «Impromtu phantasie»? 
       А. радістю
       Б. любов'ю
       В. сльозами

12. Ноктюрн це –
      А. інструментальна п’єса довільної форми
      Б. прозовий твір створений без попереднього обдумування
      В. створення нових образів на основі колись сприйнятого
     
Тема: Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь.
С. 158 - 159
//Українська література (профільний рівень): підручник для 10 класу закл. заг. серед. освіти/
О.І.Борзенко, О.В.Лобусова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
https://naurok.com.ua/urok-zagadkova-sila-muziki-obrazi-novih-zhinok-intelektualok-u-tvori-o-kobilyansko-melanholiyniy-vals-115997.html

Прослухайте вальс Ф. Шопена "Пори року"
  - Чи сподобалася вам музика, які почуття викликала?
  - Чи уявляєте ви своє життя без музики?
 - Які музичні напрями вам подобаються більше? Чому?
 - Яке значення мала музика в житті О. Кобилянської? Свою думку доведіть  
    письмово.
В. Врублевська написала про Ольгу Кобилянську повість 1989 року, у якій розповідає, що письменниця захоплювалася ідеями феміністичного руху, переймалася проблемами емансипації жінок. Називається повість
В. Врублевської про письменницю «Емансипатка».

- А як нині називають політику, спрямовану на зрівнювання прав та свобод жінок і чоловіків. 

https://ukrlit.net/lesson/10klas/10klas.files/image004.jpg


Новела О. Кобилянської «Valse melancolique»  уперше надрукована в 1898 р. у «літературно-науковому віснику». Твір є даниною епохи модернізму. Це історія життя трьох жінок, які своїми думками та світовідчуттям не вписувалися у формат пересічних жіночих душ.
Провідною темою новели «Valse melancolique» є тема музики, мистецтва, їхнього впливу на людину, доля талановитого митця. У творі представлено три артистичні натури Ганни, Марти та Софії. Вони різні за характером, але їх об'єднує замилування красою, прагнення до гармонії життя, фізичної та духовної досконалості.
Художній аналіз світу думок і почуттів цих трьох мистецьких натур становить основний зміст твору. Героїні твору - непересічні особистості. Це сильні, вольові, самодостатні, горді та незалежні жінки, які прагнуть утвердитися в чоловічому світі. Вони не бояться залишитися незаміжніми, оскільки шукають щастя насамперед у собі. Мистецтво задовольняє їхні запити.
У критичній літературі є різні й неоднозначні думки щодо розуміння новели «Valse melancolique». О.Маковей сприйняв твір як позитивістський портрет трьох жінок – «простодушної», «зламаної» й «відважної».
У радянські часи акцент робився на прагненні жінок-інтелігенток стати на шлях духовного розвитку, який в умовах капіталізму немислимий. Т. Гундорова побачила у творі лише «жіночий духовний роман».
Новела «Valse melancolique» за жанром належить до «музичної новели».
 У ній основними засобами розкриття психології персонажів є музичні образи й музичні переживання. Використовуючи ці засоби, О. Кобилянська створює образ нового персонажа - естета, творчої, духовно багатої особистості. Такими персонажами у творі є жінки. О. Кобилянська перша в українській літературі
зобразила типи жінок-інтелігенток, які є аристократками духу, мають високу мету в житті, прагнуть удосконалити свою особистість, убираючи в душу світові культурні надбання. Це жінки європейського типу.
         У новелі замальовується життя трьох талановитих дівчат - Марти (учителька), Ганни (художниця), Софії (піаністка). Кожна з них прагне знайти своє щастя, найповніше виявити багаті духовні сили.
Починається твір сповіддю Марти, від імені якої й ведеться оповідь. Через передані емоції вона вводить читача у світ музики, з яким асоціюється постать подруги Софії. Далі йде власне історія знайомства дівчат. Спочатку разом мешкало дві подруги Марта та Ганна. Вони мали схожі погляди на життя й доповнювали одна одну. Після підвищення орендодавцем плати за квартиру дівчата змушені шукати третю співмешканку. Знайомство з Софією відбувається через повідомлення служниці, яка вказує на непривабливі деталі її гардеробу: подерті рукавички, ґудзик від пальта тримається на одній нитці. Згодом, познайомившись ближче, дівчата дізнаються, що Софія професійно займається музикою. Перше враження змінюється після виконання дівчиною етюду Шопена. Перед ними розкривається талановита, вразлива до музики особистість. Між дівчатами встановлюється міцний духовний зв'язок. Долі дівчат складаються по-різному. Марта вийшла заміж і стала зразковою дружиною та дбайливою матір'ю. Ганна виїздить до Риму, де заводить вільні стосунки. Однак цей зв'язок, не скріплюючись справжніми почуттями, швидко розривається. Батька своєї дитини вона покидає. Сина бере повністю під свою опіку. Найтрагічніше склалася доля Софії. Її небуденний талант не зміг реалізуватися: не було кому покрити великі видатки, потрібні для здобуття освіти у Відні. Смерть матері та відмова дядька допомогти завдали їй страшенної муки. Звук розірваної струни фортепіано був останньою краплею для змученого серця. Воно не витримало - настала раптова смерть.

 Робота над змістом новели «Valse melancolique»
1. Картину якого художника змальовувала Ганна? 
2. Які етюди виконувала Софі?
3. З якою з героїнь пов'язані англійська та французька мови?

Тема: Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної та вольової художниці Ганнусі у «Valse  melancolique»
С. 159 - 162
//Українська література (профільний рівень): підручник для 10 класу закл. заг. серед. освіти/
О.І.Борзенко, О.В.Лобусова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018
https://www.youtube.com/watch?v=_LAEzDfVl7k
Тема: Література рідного краю
Підготувати реферат або презентацію про письменника або поета-земляка
(Вінницька область)
http://frankolibrary.org/?view=content&button=55

Немає коментарів:

Дописати коментар