вівторок, 17 березня 2020 р.

Група 8

Група 8

БЕЗПЕРЕРВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС

(ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ)
Тема: Основні види роботи з текстом (редагування, скорочення, доповнення)
§19  С. 76
Вправи  96, 97, 98
//Українська мова (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальн. середн. освіти/ І.П.Ющук. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. – 2018.
https://subject.com.ua/lesson/mova/11klas/28.html

1. Робота з тлумачним словником.
Визначте значення слів коректор, коректура, корегувати, редагуван­ня і
складіть з ними речення.

Коректор - фахівець, що займається читанням і виправлянням коректи (тексту).
(Виправлення в тексті роблять з допомогою коректурних значків.
                    І люди, які займаються цією непомітною, але необхідною роботою,
                    називаються коректорами.)
 Коректура - (від лат.correctura - виправлення, поліпшення) - процес
виправлення граматичних і технічних помилок і недоліків в
текстовому і графічному матеріалах, підготовлених для
розмноження друкарським (або будь-яким іншим) способом.
У вужчому сенсі - відтиснення з друкарського набору, призначене для
внесення виправлень.
Наприклад:  Учора зробив першу коректуру від 18 до 27 сторінки.
Корегувати - вносити поправки.
Наприклад: В Адаменка був гострий розум, план того бою цілком постав у його
голові, я лише корегував і переводив на практичні рейки. (Юрій Яновський)
Редагуван­ня - 1. Перевіряти і виправляти або відповідно оформляти певний текст.
                         Наприклад: 1) Найперше про біографію: привезу Вам її сама в січні, і
                                                  будемо разом редагувати.
                         2. Бути керівником якого-небудь видання.
                          Наприклад:  Новина: Віктор  з нового року одмовляється
                                                редагувати «Зорю».

2. Проблемне завдання.
- Назвіть якості, що їх повинен мати коректор?
        В обов'язки коректора входить перевірка текстів на наявність орфографічних і пунктуаційних  помилок, їх редагування, а також на відповідність тексту стандартам оформлення. Для роботи коректором потрібно відмінне знання мови, вміння працювати з численними словниками і довідниками, а також величезна увага і терпіння, оскільки коректор читає один і той же текст кілька разів. У перший раз
він читає набір, найчастіше з монітора комп'ютера, другий верстку (з паперу) і третій раз знову верстку, але з внесеними поправками. Від читання одного і того ж тексту відбувається притуплення пильності, тому коректор повинен бути гранично старанним і уважним.

   1. Робота з підручником 
/    //О.В.Заболотний, В.В.Заболотний.Українська мова 10 клас. Рівень стандарту. К.:    "Генеза" ,2010
   Розгляньте таблицю на с. 172 «Типові помилки, на які слід звернути
 увагу під час редагування» та пам'ятку «Текстові недоліки».

 2. Практична робота 
Пароніми -  слова, досить близькі за звуковим складом і звучанням, але різні
за значенням. Наприклад: білити і біліти; сильний і силовий,
громадський і громадянський, дружний і дружній.

1. Визначте помилки в словосполученнях, пов'язані з використанням паронімів.
   Виправте їх і запишіть правильний варіант.
1. Бавовникова фабрика, бавовняне поле, олійна барва, симфонія фарб;
    2. Бджолиний рій, бджільницькі крила;
    3. Больова рана, болісний удар, болючий зуб.
    4. Вітамінний мед, вітамінізована продукція, вітамінний напій;
    5. Гармо­нічний голос, гармонійний слух, гармонійний розвиток, гармонічне  
        звучання.
    6. Болотна вода, болотисте поле, болотяна трава.

2. Відредагуйте речення
1. Студенти один за другим залишили аудиторію.
 2. Ректор виступив перед стами тисячами студентів.
 3. Всі колеги вважали, що одне другому не заважає, і вони можуть продовжити
    проведення експеримента.
 4. Наше видавництво може наладити випуск трьохмовних словників.
 5. Сьогодні колеги привітали пана Стороженка А.Ю. із шестидесятиріччям.
 6. У пресконференції прийняли участь двоє президентів.

3.  Відредагуйте переклад синтаксичних конструкцій
1.Предвзято относиться - упереджено відноситися;
2.Взависимости от форм собственности - у залежності від форм власно­сті;
3. Получить лицензию - одержати ліцензію.
4. Провести мероприятие - провести мироприємство.
5. Соблюдать правила профессиональной этики - дотримуватися правил
    професіональ­ної етики;
6. Являться юридическим лицом - являтися юридичною особою;
7. На общественних началах - на суспільних началах;
8. На основании действующего сертификата - на підставі діючого сер­тифікату.

4.  Відредагуйте текст, виправте орфографічні та пунктуаційні помилки.
Самі важливі події, народні празники й обряди не мисли­мі без вишитих рушників, які крім дикоративного мали образно-символічне значиня. Мабуть у всьому дикоративному мистецтві не має другого такого предмету, якийби концентрував в собі скіль­ки багато символічного змісту. Вишитий рушник це один з еле­ментів матеріалістичної та духовной культури, явище характерне нетільки для Українського народа, але і для Білорусів, Литовців, Молдаванів. З вишитими рушниками матирі відправляли своїх ви­рушаючих в далеку путь синів, презентували їх на весіллях, від­правляли в останній шлях. Рушники були принадою і оберігом, предметом домашньої утварі й предметом гордості хазяйки, яка його сотворила.

Тема: Ділові папери. Резюме.   

ТЕСТИ ЗНО

https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/

Прохання: результати тесту зберегти та вислати на електронну пошту  adamluksvetlana@gmail.com, у темі листа вказуємо прізвище, ініціали та групу.

Немає коментарів:

Дописати коментар